Reklam Filmi Çekimi Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar
Günümüzde sosyal medya reklamı çokça yaygın olduğu için sosyal medya reklam çekimi dikkatleri çeken bir konudur. Başarılı ve etkili bir reklam videosu çekimi gerçekleştirmek için bazı noktalara dikkat etmek gerekir.
Hedef kitleyi anlamak, reklam videosu çekimi sırasında en temel noktadır. Reklamın konseptini ve mesajını belirlemede çok önemli olan hedef kitleyi belirlemek için reklam filmi çekimi öncesi yaş, cinsiyet, ilgi alanları ve satın alma alışkanlıkları gibi faktörler üzerinde durulmalıdır. Özellikle sosyal medya reklamı için gerekli olan bu tespit çalışmasını gerçekleştirmek sosyal medya reklam çekimi için başarı sağlayacaktır.
Konsept; açık, öz ve etkili olmalıdır. Reklamın harekete geçirici mesajını etkili bir şekilde iletmelidir. Bu nedenle reklam videosu çekimi öncesi güçlü bir konsept geliştirmek gerekir.
Reklam videosu çekimi ve sosyal medya reklam çekimi öncesinde çekim yerini planlamak gereklidir. Konum, reklamın özellikle de günümüz şartlarında sosyal medya reklamının önemli bir parçasıdır ve reklamın konseptini desteklemeli ve görsel çekiciliğini artırmalıdır. Reklam filmi çekiminin başarılı olması adına çekim yerini seçerken aydınlatma, arka plan ve erişilebilirlik gibi faktörleri göz önünde bulundurmak gerekir.
Senaryo, reklamın temelidir ve iyi yazılmış ve ilgi çekici olmalıdır. Komut dosyası, reklamın ana mesajını ve harekete geçirici mesajını etkili bir şekilde iletmelidir.
Reklamdaki yetenek, reklamın ana mesajını ve harekete geçirici mesajını etkili bir şekilde iletebilmelidir. Oyuncu seçiminde görünüş, oyunculuk yeteneği ve dil becerileri gibi faktörleri göz önünde bulundurmak reklam filmi çekimini başarıya taşıyacaktır.
Çekim için ekipman seçerken kamera kalitesi, aydınlatma ve ses ekipmanı gibi faktörleri göz önünde bulundurmak şarttır.
Kurgu, ses tasarımı ve görsel efektleri içeren post prodüksiyon yani üretim sonrası süreç, reklamın görsel çekiciliğini ve etkinliğini artırmalıdır.
Reklam yayınlanmadan önce hedef kitlenin temsili bir örneğiyle test edilmeli ve yayınlanma öncesi reklamı iyileştirmek adına geri bildirimler alınmalıdır.